čtvrtek 17. října 2013

Jak zatočit s váhou a jojo efektem!

 
zdroj
Zdravím všechny,
dneska to bude článek na jiné téma než jste u mě zvyklé. Nebudu vám ukazovat žádné outfity ani líčení, dneska to bude o hubnutí a udržení si optimální váhy. Některé věci jsou už otřepaným klišé (ale je důvod si je pořád opakovat) a některé třeba budou pro vás novinkou. Jen na okraj chci podotknout, že nejsem žádný výživový poradce a vše níže napsané je z mé zkušenosti a selského rozumu :)
 
zdroj
Jak zhubnout a udržet si váhu?
Pokud jste jako já, straaaaašně líné, sporty vás nebaví a fitko už vůbec ne, tak mám pro vás (nás) špatnou zprávu. Lenost musíme překonat, pohyb je prostě důležitý při jakékoliv dietě. A to i pokud chcete zhubnout málo. To proto, že jen shození pár kil nám nevykouzlí tu perfektní modelkovskou prdelku a ploché bříško, to nám udělá pohyb a specifické cviky na dané partie. Takže šup šup šup a zapsat se do fitka, bazénu nebo třeba na tancování ;) já dřív chodila dvakrát týdně na aerobik a jednou týdně na step. Tahle varianta je pro mne snesitelnější než dvě hodiny běhat na páse nebo se potit na strojích. I vy si vyberte, co vás bude bavit. Ze začátku se budete přemáhat na lekci dojít, ale za chvíli se to pro vás stane drogou a budete se na lekce těšit. Je to opravdu jen o tom najít to, co vám vyhovuje a baví vás. Já po čase fitko vyměnila za taneční halu, latinskoamerické tance jsou dynamické, takže se hubne jedna radost a zároveň se zpevňuje celkově postava a hlavně zadeček a stehna (adié celulitido!) a jsou hodně zábavné. Nemusíte mít tanec v krvi, koneckonců nejdete soutěžit, jdete se pobavit a zpevnit tělo!
 
zdroj
Bohužel mě pak začala omezovat moje artritida, takže jsem na cvičení a tancování mohla zapomenout. Ale začala jsem se víc pohybovat během dne. Třeba auto parkuju o kus dál než je potřeba a dojdu si to pěšky (chůze je nejpřirozenější způsob spalování kalorií), místo eskalátoru si vyšlapu klasické schody, koš s prádlem si dám na opačnou stranu balkonu než kde mám košík s kolíčky, tak musím pobíhat po balkoně sem a tam, což můj manžel nechápe, ale mám proto svůj důvod nebo když jsem delší dobu na pc tak nesedím na normální židli ale vezmu si gymball a pohupuju se. I při vysávání a uklízení spalujete kalorie! (což je super důvod mít doma stále extračisto, ne?)

A dostáváme se k jídlu. Víte, že pokud se ráno nenasnídáte, máte dvakrát pomalejší metabolismus než kdyby jste si dali aspoň sušenku nebo jogurt? A snídaní není myšleno kafe na prázdný žaludek, kromě toho, že mu to nedělá dobře vás ani nenasytí a ani není nijak nutričně hodnotné. Takže při nastavování budíku, myslete i na čas pro klidnou snídani. Pokud chcete zhubnout je dobré si dát nějaké cereálie, nízkotučný jogurt nebo tmavé celozrnné pečivo. Pokud jen udržujete váhu, ke snídani je povoleno sníst cokoliv. Já sním ke snídani cca tři čtyři croissanty, nebo tousty s nutellou (sladkééééé, to já rád :D). Co sníte při snídani spolehlivě během dne spálíte už jen tím, že jste vzhůru (pokud té nutelly nesníte celý kamion :D). Další důležitým bodem je nemít hlad. Pokud tělo trápíte hladem, má tendence i ze sebemenšího jídla potom uložit maximum tuku na horší časy.

Takže je dobré jíst každé tři hodiny. A to následovně:

zdroj
Snídaně: může být sladká bez špatného svědomí, bohatá. Já snídám na dvakrát když je den, kdy jdu do práce a to v půl šesté sušenku nebo jogurt a pak kolem sedmé v práci, kdy si udělám caffe latte' a spořádám pár toustů s marmeládou nebo cornetti.
Dopolední svačinka: po desáté si dávám většinou nějaké ovoce nebo kousek čokolády, kostičku parmazánu nebo minihousku s kuřecí šunkou. Myslete na to, že je to svačina a ne oběd, takže jen něco rychlého a lehkého.

zdroj
Oběd: ideální je teplý oběd a to proto, že po teplém obědě vás už nebude honit mlsná večer. Vážně. To není jen můj postřeh, vyzkoušely to i mé kamarádky a švagrová a prostě to funguje. Navíc vás více a na déle zasytí. Já si k obědu vařím většinou jídla z těstovin nebo brambor (při hubnutí je lepší rýže, je méně kalorická).
Odpolední svačina: zase by měla být jen lehká, není to hlavní jídlo. Třeba pokrájená zelenina, nebo ovocný salát je ideální. Pozor ovšem na banány, ty jsou hodně kalorické, proto je lepší je jíst k dopolední svačině.

zdroj


Večeře: večer jezte velmi lehká jídla a malé porce. Co sníte k večeři už nemáte příliš možností spálit (cal) nějakým pohybem, takže se vyhněte tučným a těžkým jídlům. Pokud máte problémy večer usnout může to být i tím, co jíte k večeři. Večer byste se měli uplně vyhnout sladkostem a smaženým jídlům. Já mám nejraději k večeři ryby, třeba upeču lososa s bramborovou kaší, nebo udělám tramezzini, což jsou v podstatě plněné toustíky do kterých dávám tuňák, rajčátka apod. Další naší oblíbenou večeří je mozzarella a ricotta s francouzskou bagetkou, což sice není uplne nejideálnější volba (ta bagetka), ale tady u nás je dobrého celozrnného pečiva jak šafránu (to v čr problém není).
Co se týče mého vaření, tak nikdy nesmažím, ani hranolky. Místo toho je peču v troubě a maso také raději peču a nebo griluju.


zdroj

A nesmí se zapomínat ani na pitný režim, já jsem uplně omezila bublinkové nápoje, piju čistou neperlivou vodu (1,5-2l denně), jediné čemu nedokážu odolat je CocaCola Zero a redbull sugarfree, které si tak jednou, dvakrát za měsíc dopřeju. I vy byste se měly zamyslet nad tím, kolik slazených nápojů vypijete, pozor i na džusy, jsou sice zdravé ale kalorické.

Jak se říká holky, snídani sněz sám o oběd se poděl s přítelem a večeři dej nepříteli :D na tom je založený můj režim. Z cca 67kilo jsem zhubla na 53 během 1roku pravidelné stravy a pohybu, při čemž teď je to už rok a půl, co nemůžu provozovat žádné sporty a zhubla jsem další tři kilo. Jen tím, že jím pravidelně a s rozumem.

P. S. Pokud se v noci budíte a šouníte v ledničce, případně špajzu, co byste si mohli dát, tak to se rychle odnaučte. Je to zabiják štíhlých postav!

Vaše Loo <3
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kritika je hnacím motorem kupředu. Proto děkuji za každičký váš názor a komentář :) Loo